Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
1. turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintą išsilavinimą teisės studijų krypties;
2. turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinę darbo patirtį personalo valdymo srityje;
3. būti gerai susipažinęs su Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais valstybės tarnybą, darbo santykių reguliavimą, teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis, dokumentų rengimo taisyklėmis, dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, Aplinkos apsaugos agentūros (toliau – Agentūra) nuostatais;
4. mokėti dirbti kompiuteriu MS Office ar panašiu programiniu paketu;
5. gebėti planuoti ir organizuoti savo darbą, mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, rengti išvadas, sklandžiai dėstyti mintis žodžiu ir raštu.
Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
1. analizuoja darbo, valstybės tarnybos teisinius santykius reglamentuojančius teisės aktus, seka jų pakeitimus, dalyvauja sprendžiant kilusius neaiškumus dėl šių teisės aktų turinio aiškinimo ir jų taikymo;
2. kuria ir įgyvendina personalo valdymo strategiją, personalo skatinimo ir motyvacijos bei adaptavimo sistemas;
3. apdoroja su personalo valdymu susijusią informaciją, atlieka personalo statistinių rodiklių stebėseną, analizę ir vertinimą, prireikus rengia ataskaitas, išvadas ir kitus dokumentus;
4. dalyvauja formuojant Agentūros kultūrą, darbuotojų tarpusavio santykius, jų pasitenkinimą, o taip pat didinant darbuotojų įsitraukimą siekiant įstaigos tikslų ir strategijos įgyvendinimo;
5. koordinuoja lygių galimybių užtikrinimą Agentūroje:
5.1. nustato priemones ir būdus, užtikrinančius lygių galimybių politikos įgyvendinimą Agentūroje;
5.2. teikia metodinę pagalbą darbuotojams lygių galimybių klausimais;
6. rengia pasiūlymus dėl Agentūros vidaus procedūrų aprašymų, žmogiškųjų išteklių valdymo ir personalo administravimo klausimais;
7. dalyvauja formuojant, tobulinant ir įgyvendinant Agentūros personalo atrankos, karjeros planavimo, tarnybinės veiklos vertinimo, kvalifikacijos tobulinimo ir darbo užmokesčio sistemas, konsultuoja Agentūros vadovus ir darbuotojus žmogiškųjų išteklių klausimais;
8. organizuoja personalo atranką, perkėlimą, atleidimą arba prireikus koordinuoja personalo atrankos, perkėlimo, atleidimo organizavimą;
9. pagal Skyriaus kompetenciją bendradarbiauja su Agentūros administracijos padaliniais,
10. teikia pasiūlymus dėl Skyriaus funkcijų vykdymo tobulinimo;
11. vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio su administracijos padalinio veikla susijusius pavedimus.